Anmäl dig till sommaravslutning på Estholmen 31.8

Publicistförbundet firar av sommaren på Estholmen under Forneldarnas natt sista lördagen i augusti.

Publicisternas kära sommarhem Estholmen i Esbo skärgård är redan välbekant för många som förbundets sommarresidens sedan mer än ett sekel tillbaka. Och har du inte haft möjlighet att besöka Estholmen tidigare är nu ett enastående tillfälle!

Observera att deadline för anmälan är tisdag 27.8.

På programmet: Mingel | Grillning | Öl och förfriskningar | Antika lekar | Allsång | Bastu | Simning runt holmen | Djupa diskussioner | Slappare diskussioner |Frågesport mm. mm.

Båttransport ut till holmen klockan 13 från Byvikens båthamn i Esbo, adress Byviksvägen 1. Flytvästar finns. Det är möjligt att övernatta på Estholmen. Retur till fastlandet lördag ca kl. 21 och söndag ca kl. 12 för dem som önskar stanna över natten. Det finns 20 bäddplatser på holmen delat på fem rum och två stugor. Egen handduk och lakan/sovsäck med.

Klädsel: Ja, enligt väder.

Traktering: Grillkorv, sallad, dryckjom (de törstigaste kan ta med lämplig mängd och art egen dryck). Morgongröt och kaffe, ifall man stannar övernatten.

Pris: 25 € / vuxen, 10 euro / barn. Inkluderar transport från Byvikens småbåtshamn samt traktering på holmen.

När du klickar på länken kommer du till ett formulär som ska fyllas i. Din anmälan är bekräftad först när du skickat formuläret och betalat in 25 € per vuxen och 10 € per barn till Finlands Svenska Publicistförbund, FI43 2404 3800 0026 20. Deadline för anmälningar är den 27 augusti. Skriv ”Estholmens sommaravslutning” och betalarens namn i fältet för meddelanden.

Även barn, mormödrar och andra släktingar kan medtagas.

Mer information: estholmen@gmail.com

Hjärtligt välkomna till Publicistförbundets sommaravslutning!

PS. Bilden till artikeln är AI-botten Dall-Es bud på en ”typisk finsk sensommarfest i skärgården”.